onsdag 22. august 2012

Forslag til "opp-ned-genser"?

Jeg har en stund hatt lyst til å lage en genser som strikkes fra halsen og ned; aldri prøvd det før.
Har lastet ned mønster til Gathering Stripes, som jeg synes er utrolig fin, men før jeg begynner så tenkte jeg å høre med dere flinke og erfarne strikkedamer der ute om det er andre "opp-ned-mønstre" som jeg like gjerne kunne prøve?

Design av Veera Välimäki, fra Ravelry
Og forresten; hvis det blir Gathering Stripes, så mottas garnforslag med stooor takknemlighet!
Jeg synes for eksempel garnet som Touch of Vanilla har brukt her, er utrolig fint...

På forhånd takk :-)

3 kommentarer:

  1. Har også Gathering Stripes på lista mi. Den er så fin!

    Tenker du å strikke til barn eller voksen?

    Jeg holder på med (eh...kremt...den ligger nederst underst i strikkekurven for øyeblikket) min andre Featherweight (http://knitbot.com/patterns/) til meg selv og den er så enkel og grei å strikke. Har også en Lun Genser fra Pickles på pinnene, morsom konstruksjon fra toppen og ned.

    Til barn har jeg blant annet strikket Morogenseren fra Pickles. Hvis det ikke må være genser så er jo mange av Tora Frøseth sine design strikket fra toppen og ned: http://www.torafrosethdesign.no/Tilbarn.html

    Lykke til:-) Tror jeg hadde gått for Gathering Stripes, den er jo så fin!

    SvarSlett
  2. Takk for svar :-) Morogenseren til Pickles hadde jeg faktisk ikke tenkt på, den er jo kjempefin. Men jeg ender nok opp med Gathering stripes!

    SvarSlett
  3. jeg har strikket GS og brukt tynn alpakka, fungerte helt fint!
    Om jeg strikkr en til kommer jeg til å prøve med ullgarn av noe slag.
    Syns det garnet som er på bildet her er så fint- men får ikke tak i det....
    Lykke til!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Jeg leser alle, og blir SÅ glad :-)