lørdag 24. november 2012

Mitt beste tips til pakkekalenderen


Jeg tenkte kanskje at forventninger om "pakkekalender" skulle avta med årene, men nei!

Her i huset er det bare 24 pakker som skal være klare, jeg beundrer de som gjør i stand 24 x 2 eller x 3 eller x 4 eller... 
Det som imidlertid har slått STORT an hos oss, er kalenderpakkene som ikke er pakker, 
men håndskrevne lapper som henges på kalenderen.



Jeg skriver ganske enkelt bak på julegavepapir... Papir fra Søstrene Grene i år!


På lappen kan det for eksempel stå "I dag bestemmer du hva vi skal ha til middag", "I dag drar vi på kino!" (strategisk plassert på en søndag), eller "I dag skal vi få noen til å le". 
Min datter likte utrolig godt å bli lest for og sunget for om kvelden når hun skulle legge seg, så lappene med "I kveld bestemmer du hvor langt vi skal lese" eller "I kveld bestemmer du hvor mange sanger vi skal synge" slo  alltid godt an. Det er bare fantasien som setter grenser her!


En højdare var for eksempel lappen der det stod "I dag skal mamma slå hjul på stua". 
Jeg kan ikke slå hjul. I det hele tatt. Men forsøkene mine på stua den kvelden snakkes det enda om:-)

Fiks ferdig til å henges på kalenderen! Morsomt, enkelt, rimelig, miljøvennlig:-)




7 kommentarer:

  1. Gleder meg til vi kommer dit! Her blir det i år 24 x 2 for første gang - til neste år håper jeg på 12 x 2.

    SvarSlett
  2. Såååå lurt! Du er nå bare så smart!
    Her kjøper jeg kalender...:O Men kanskje neste år...neste år må alle 3 få en hjemmelaget kalender....

    SvarSlett
    Svar
    1. Ojoj, 24 x 3... Kan bli mye turning på stuegulvet for mor, det... :-)

      Slett
  3. Flott idé til adventskalenderen! :-)

    SvarSlett
  4. Det var kjempelurt, her er jeg på pakkekjøret, 24 x 2 - men jeg syns det er veldig gøy. Vi har en juleskog som vi bygger opp hvert år, litt hver dag med det som er inni pakkekalenderpakkene. Det kan være alt fra små nisser og dyr til kongler og nøtter og til og med steiner!

    SvarSlett
  5. For ein bra julekalender!! No blei eg inspirert til å lage noko lignande:)
    ha ein fin kveld!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Jeg leser alle, og blir SÅ glad :-)