lørdag 11. januar 2014

En til hver...

E n d e l i g  ville mannen min ha noe jeg kunne strikke til ham. 
Han er ingen stor ullgenser-fan, men en lue, det kunne han trenge. 
Den skulle ikke være baggy, men "akkurat passe", og den skulle ha dusk, "som en gammel skilue". 

Jeg tok utgangspunkt i oppskrift til en Marius-lue, men brukte bare den midterste delen av selve mønsteret. Det ble jo egentlig ganske fint?!





Jeg ble så fornøyd, faktisk, at jeg fikk lyst til å lage en til meg selv også. 
Men denne damen ville ha en baggy versjon, uten dusk. 

(Ikke som en gammel skilue i det hele tatt, egentlig…)



Luene er strikket i Sandnes Alpakka på pinne 3,5; det gir en akkurat passe varm, lett og luftig lue.
Det går omtrent ett nøste per lue av hovedfargen. 




-og sånn ser den ut på!




16 kommentarer:

  1. Det ble jo to kjempefine luer. Og det ble tøft med bare den kryssborden fra mariusmønsteret. Rent og fint og rett og slett lekkert. :)

    SvarSlett
  2. Så fine. Lurt å bruke bare krysset i mønsteret.

    SvarSlett
  3. Kjempe fine luer:-) godt med noe varmt nå som det blir kaldt..

    En fortsatt fin strikke kveld :-)

    Lene

    SvarSlett
  4. Det ble kjempe fint!

    SvarSlett
  5. Virkelig flotte begge to!!

    SvarSlett
  6. Kjempe fint ble det :)

    SvarSlett
  7. Oi så fine de ble! Nå ble jeg inspirert! :D

    SvarSlett
  8. Tusen takk for alle hyggelige kommentarer. Det varmer:-)

    SvarSlett
  9. Så utrolig fine luer! Elsker selv å strikke norsk-mønster-luer, men har ikke kommet meg til "Marius" enda. Jeg henger fast på "Fana". Tar dine luer videre med meg i tankene, de var så enkle og vakre, man må jo ikke kline til med "full" marius!

    SvarSlett
  10. Så enkelt og fint! Den passa deg jo perfekt :)

    Ha en fortsatt fin mandag!

    SvarSlett
  11. To kjempefine luer! Dette må jo bare bli suksess:)

    SvarSlett
  12. Å, disse likte jeg! Så harmoniske farger og fint mønster! Følte veldig for å herme;-)

    SvarSlett
  13. Superfine!

    Guro, kopiering er den høyeste form for smiger (...så lenge man er åpen om det i hvertfall) :-)

    SvarSlett
  14. Anonym2/03/2014

    Hei.
    Så fine luer du strikker.
    Dette må jeg bare si.
    Dette må jo bare bli suksess:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Jeg leser alle, og blir SÅ glad :-)